Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти
з української літератури
Обов’язкова кількість видів контролю з української
літератури
5–9 класи
Класи |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||
Семестри |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: контрольного класного твору;
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2
–
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення*
|
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
Правила оцінювання здобувачів
освіти
1) Учень
забов’язаний
бути підготовленим до кожного уроку і виконувати домашнє завдання.
2) У разі
пропуску уроків учень зобов’язаний самостійно опрацювати вивчений класом
матеріал.
3) Якщо
учень був відсутній на письмовій контрольній роботі, то він зобов’язаний
її написати в позаурочний час за вимогою вчителя.
Поточне оцінювання на уроці
Оцінка за урок
виставляється за:
v виконання домашнього завдання;
v усні відповіді під час фронтального опитування;
v індивідуальні відповіді (знання
теорії літератури, змісту творів, уміння аналізувати художній твір);
v робота біля дошки;
v творчі (усні та письмові)
роботи.
Тематичний бал виставляється в кінці вивчення теми і є результатом оцінювання досягнень учня в таких аспектах:
v оцінка роботи тематичного контролю;
v поточне оцінювання;
v читання напам’ять творів (за
програмою);
v розвитків зв’язного мовленнія;
v ведення зошитів, оцінювання яких здійснюється раз на місяць.
Письмові
контрольні роботи проводяться у формі тестів, відповідей на запитання,
літературної анкети героя твору, комплексних завдань, літературного диктанту,
паспорту твору (за вибором учителя).
Контрольні класні
твори проводяться у формі
есе, міні-творів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового тексту.
Це розвиває самостійне творче мислення учнів
і дасть їм можливість виконати
роботу протягом одного уроку.
Оцінка за контрольну роботу та тему учнями не
перескладається!
У кожному семестрі
обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного
розвитку мовлення, а другого – письмового.
Бал за семестр виставляється в кінці кожного семестру (півріччя). Він є середнє арифметичне тематичних балів даного семестру.
Річний бал виставляється
на основі семестрових оцінок з урахуванням динаміки навчальних досягнень учня
Оцінювання знань з української літератури
здійснюється на основі:
1)
знання змісту програмових творів, біографій письменників;
2)
уміння переказувати;
3)
уміння інтерпретувати прочитані твори (висувати гіпотези,
висловлювати власну думку з приводу прочитаного);
4)
здійснення аналізу художнього твору (тема, ідея, жанр,
проблематика, композиція);
5)
знання теорії літератури;
6)
уміння аналізувати образи;
7)
знання цілісності літературного процесу;
8)
установлення міжпредметних зв’язків;
9) уміння виконувати завдання творчого характеру.
Оцінювання навчальних досягнень учнів
з української літератури здійснюється за такими критеріями:
Рівні навчальних
досягнень |
Бали |
Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів |
I. Початковий |
1 |
Учень
(учениця) на елементарному рівні відтворює матеріал, називаючи окремий
літературний факт або явище (автора й назву твору, окремих літературних
персонажів тощо) |
2 |
Учень
(учениця) розуміє навчальний матеріал і може відтворити фрагмент з нього
окремим реченням (називає окремі факти з життя і творчості письменника,
головних персонажів твору, упізнає за описом окремого персонажа твору,
упізнає, з якого твору взято уривок тощо) |
|
3 |
Учень
(учениця) розуміє навчальний матеріал і за допомогою вчителя дає відповідь у
формі висловлювання (відтворює зміст у певній послідовності, називає на
репродуктивному рівні жанр твору, упізнає літературний факт за описом або
визначенням) |
|
II. Середній |
4 |
Учень
(учениця) має уявлення про зміст твору, може переказати незначну його частину
та з допомогою вчителя визначає основні сюжетні елементи, на репродуктивному
рівні відтворює фактичний матеріал |
5 |
Учень
(учениця) знає зміст твору, переказує окрему його частину, знаходить у тексті
приклади відповідно до сформульованого завдання, висловлює оцінювальне
судження і доводить його одним-двома аргументами, завершує відповідь простим
узагальненням, дає визначення літературних термінів |
|
6 |
Учень
(учениця) знає зміст твору, може переказати значну його частину, з допомогою
вчителя виділяє головні епізоди, уміє формулювати думки, називає риси
характеру літературних героїв, встановлює окремі причиново-наслідкові звязки,
дає визначення літературних термінів з прикладами |
|
ІІІ.
Достатній |
7 |
Учень
(учениця) володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору за
поданим учителем зразком, наводить окремі приклади з тексту |
8 |
Учень
(учениця) володіє матеріалом, за зразком аналізує текст, виправляє допущені
помилки, добирає докази на підтвердження
висловленої думки, застосовує відомі факти, поняття для виконання
стандартних навчальних завдань |
|
9 |
Учень
(учениця) володіє матеріалом та навичками комплексного аналізу лiтературного
твору, застосовує теорію в конкретних ситуаціях, демонструє правильне
застосування матеріалу, складає порівняльні характеристики, добирає аргументи
на підтвердження власних міркувань |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень (учениця) володіє
матеріалом та навичками комплексного аналізу літературного твору, виявляє
початкові творчі здібності, самостійно оцінює літературні явища, працює з
різними джерелами інформації, систематизує, узагальнює та творчо використовує
дібраний матеріал |
11 |
Учень (учениця) на
високому рівні володіє матеріалом, вміннями й навичками комплексного аналізу
художнього твору, використовує засвоєні факти для виконання нестандартних
завдань, самостійно формулює проблему й вирішує шляхи її розвязання, висловлює
власні думки, самостійно оцінює явища літератури й культури, виявляючи власну
позицію щодо них |
|
12 |
Учень (учениця) вільно
володіє матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору,
виявляє особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень
різноманітних навчальних завдань, до перенесення набутих знань та вмінь на
нестандартні ситуації, має схильність до літературної творчості |
Критерії оцінювання виразного читання віршів напам’ять
Комментариев нет:
Отправить комментарий